پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230112
اقدام آمريکا عليه سازمان بهداشت جهاني، جنايت عليه بشريت است
تاریخ انتشار : 1399/01/28 09:29:45
نمایش : 1499
سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در واکنش به اقدام آمريکا مبني بر قطع کردن منابع مالي سازمان بهداشت جهاني در ميانه مبارزه عليه ويروس همه‌گير و جهاني کرونا، اين اقدام را عين بي‌مسئوليتي وجنايت عليه بشريت خواند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ سيد عباس موسوي روز چهارشنبه اعلام کرد که آمريکا بدترين زمان ممکن را براي مجازات تنها نهاد هماهنگ‌کننده بهداشت جهاني را انتخاب کرد است و اين اقدام عين بي مسئوليتي و جنايت عليه بشريت است.

 سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران با ابراز نگراني از تصميم رئيس جمهور آمريکا در تعليق بودجه سازمان بهداشت جهاني و کمک مالي آن کشور به اين سازمان بين المللي آنهم در شرايط بحراني ناشي از ويروس کرونا، اين تصميم را گام ديگري در راستاي تضعيف چند جانبه گرايي و نهادهاي بين المللي از سوي دولت آمريکا دانست و آن را شديدا محکوم کرد.

وي با اشاره اين که سلامت، بهداشت و امنيت جاني مردم جهان مستقيما در اثر همه گيري کرونايي به خطر افتاده است، افزود: آمريکا در بدترين زمان ممکن و در ميانه جنگ عليه يک بلاي جهاني ناگهان تنها هماهنگ کننده بهداشت جهاني را مجازات مي کند که اين عين بي مسئوليتي و جنايت عليه بشريت است.

موسوي اضافه کرد: هدف اصلي ترامپ از تعليق بودجه سازمان بهداشت جهاني، فرافکني و سرپوش نهادن بر ناکارآمدي دولت آمريکا در مهار و کنترل ويروس کرونا در آن کشور است. وي از جامعه جهاني دعوت کرد که براي بي اثر کردن اقدامات يکجانبه آمريکا و حفظ جبهه واحد جهاني بکوشند و در کنار اين سازمان جهاني بايستند.

وي گفت: سياستمداران آمريکا بايد متوجه شوند که اين اقدام نقض تعهدات آنها به جامعه بين المللي است و نمي توان با قطع کمک و فشار يکجانبه،  تلاش بشردوستانه جهان را به اسارت گرفت و از اقدامات غير قانوني و غير اخلاقي منتفع شد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html